Пристрій для транспортування гірничої маси у кар'єрі
Для транспортування гірської маси в гранітний карєр використовують ряд винаходів:
- Скіповий підйомник, що містить привідну станцію з канатним барабаном, тяговий кінцевий канат і рейкові напрямні. Недолік - неможливість її застосування на трасі з кутом нахилу менше 100 С, де не забезпечується самокатний рух скіпа, значні витрати часу на розвантаження скіпа у кривих рейкового шляху і значна металоємкість останнього
- Вертикальний скіповій підйомник, що містить привідну станцію, обладнану канатним барабаном, скіп та підйомний канат. Недолік - обмеження області його застосування тільки підйом вантажу, що в умовах гранітних кар'єрів ускладнює транспортну систему і збільшує собівартість транспортування гірничої маси.
Для того щоб досягти безперервність роботи транспортного комплексу та зниження витрат часу на розвантаження посудин, групою розробників у складі якої знаходилися гінеральний і технічний директора компанії, була вирішена дана задача.
Задача була вирішена тим, що у пристрій для транспортування гірничої маси у кар'єрі, підйомник був зроблений у вигляді кліті.
Вагонний перекидач і штовхач послідовно з'єднані з тяговим канатом і вагонним буксиром з можливістю взаємодії з вагоном в місці завантаження в кліть і розвантаження з неї, причому вагонний перекидач знаходиться в кінцевому пункті, де проиходит розвантаження вагонів
ТЕХНІЧНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: шляхом введення в конструкцію пристрою для транспортування гірничої маси в кар'єрі нових елементів досягається підвищення його вантажопідйомності, зниження металоємності і за рахунок цього, збільшення продуктивності відкатки.
ТЕХНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА:
Рис. 2 - Пристрій для транспортування гірничої маси у кар'єрі (схема)
1. Приводная станція
2. Кінцева станція
3. Робоча гілка
4. Холоста гілка
5. Буксир
6. 12. Вагон
7. Вертикальний підйомник з приводним блоком
8. Вертикальний підйомник з відхиляючим блоком
9. Кліть
10. 11. 13. Рейковий шлях
14. Кар'єр
15. Підйомний канат
16. Перекидач вагона
17. Штовхач
Застосування в конструкції, кліті з вагоном замість скіпа дозволяє знизити кількість перевантажень гірської маси і за рахунок цього, збільшується продуктивність відкатки.
Введення в конструкцію пристрою штовхача і рейкового шляху в кліті вертикального підйомника дозволяє прискорити процес обміну вагонів і, тим самим, підвищити продуктивність установки, в цілому безпереривного процесу транспортування.