СПОСІБ ПЕРЕМІЩЕННЯ БУРОВОГО СТАНКА У КАР'ЄРІ
Заводи - виробники верстатів рекомендують кілька способів переміщення бурових станків у кар'єрі:
- Підготовка бурового верстата і переміщення на нове робоче місце зі встановленням бурової щогли у транспортне положення, вмикання електричної ходової частини та переміщення машини по кар'єрних автодорогах. Недолік - невисока швидкість переміщення, низька надійність та безпека експлуатації внаслідок необхідності перемикання мережі високої напруги до тягових двигунів ходової частини по трасі переміщення бурового станка та вірогідність пошкодження електричних кабелів під час руху.
- За допомогою техніки (бульдозерів), що включає підготовку бурового станка до переміщення на нове робоче місце з встановленням бурової щогли у траспортне положення, роз'єднання системи управління бурового станка з системою електричного живлення, відокремлення ходових редукторів та електричних від гусеничних рушіїв, з'єднання бурового станка з трактором (бульдозером) за допомогою жорсткого зчеплення та його переміщення на нове місце роботи. При цьому кут нахилу траси не повинен перевищувати 2оС. Недолік - низька надійність та безпека експлуатації під час роботи на похилих ділянках траси та неможливість використання його на ділянках з кутом нахилу більше 2оС.
- Гальмівний башмак для залізничного транспорту, що застосовується для гальмування та зупинки рухомого складу залізничного транспорту. Недолік - обмежена область застосування і неможливість використання його для гальмування та зупинки машин з гусеничним ходом значної (понад 50т) маси.
- Башмак для залізничного транспорту, що містить упор з ручкою та полоз. При цьому упор з ручкою і полоз виконані або з антифрикційного матеріалу, або з іншого, але тоді мають на поверхнях наїзду антифрикційні накладки. Недолік - необхідність застосування ручної праці для введення його у дію і неможливість використання для гальмування та зупинки машин з гусеничним ходом значною (понад 50т) маси.
Для підвищення надійності, продуктивності та безпеки експлуатації установок кар'єрного транспорту групою розробників в тому числі і технічним директором компанії, розроблено спосіб переміщення бурового станка у кар'єрі, що включає підготовку бурового верстата до переміщення на нове робоче місце з встановленням бурової щогли у транспортне положення, роз'єднання системи управління бурового станка з системою електричного живлення, відокремлення ходових редукторів та електричних двигунів від гусеничних рушіїв, з'єднання буровогостанка з тяговим бульдозером за допомогою жорсткого зчеплення та його переміщення на нове місце роботи, згідно з корисною моделлю, перед переміщенням визначають профіль траси та параметри поздовжніх складових сил тяжіння бурового станка та бульдозера, а також сил їх основного опору руху, задають їх співвідношення, з урахуванням якого формують додаткову силу опори бурового станка шляхом обладнання за ним стопорного пристрою.
|
При цьому стопорний пристрій, що включає башмак зі з'єднувальними елементами, згідно з корисною моделлю, має жорстко з'єднані між собою дві лижі, кожна з яких обладнана боковинами, між якими рухомо встановлений черевик зі зміщеним центром тяжіння з можливістю втискання у верхній шар дороги в період контакту його з гусеничним рушіями ходової частини станка.
ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
Рис 2 - Спосіб переміщення бурового станка у кар'єрі під час руху на підйом
Рис 3 - Стопорний пристрій
- Кар'єрна автодорога
- Бульдозер
- Буровый верстат
- Бурова щогла
- Жорстке зчеплення
- Відвал
- Стопорний пристрій
- Ланцюги
- Лижі
- Вісь
- Стопор
- Виступи
- Гусениці
- Боковини
- 16. Поперечні ребра
Введення стопорного пристрою на буровому станку дозволяє виключити можливість його несанкціонованого руху по похилій ділянці шляху і, тим самим, підвищити надійність та безпеку роботи кар'єрного транспорту.
Виконання стопору із зміщеним центром тяжіння також дозволяє забезпечити безперебійний рух бурового станка у нормальному тяговому режимі, автоматичне вмикання під час наїзду гусеничних рушіїв та надійне утримання станка та бульдозера у разі зупинки тягового двигуна останнього або руйнування зчеплення, що підвищує надійність та безпеку їх експлуатації.
Використання способу переміщення бурового станка та пристрою для його реалізації, що пропонується, дозволить підвищити продуктивність, надійність та безпеку експлуатації бурового та транспортного обладнання у каръерах.